Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić jak najlepszą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie cię po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Przewodnik po SAP Embedded Analytics – część IV
Embedded Analytics zawiera bardzo bogatą bibliotekę gotowych aplikacji jednak różnią się one sposobem wyświetlania zawartości. W poprzednich artykułach przedstawione zostały karty analityczne, które dostarczają całościowy wgląd informacyjny w różnych obszarach przedsiębiorstwa, komponenty w postaci gotowych raportów, które dają wgląd w różnej perspektywie oraz narzędzia, które pozwalają na stworzenie własnej wielowymiarowej analizy.
W tym artykule poznamy kolejnym typ wizualizacji ukrytej pod kafelkiem Efektywność dostawy. Sam KPI przedstawia bieżącą wydajność dostaw z ostatnich trzech tygodni.
Rysunek 1. Delivery performance – efektywność dostawy
Powiązany raport wywoływany jest za pomocą powyższego wskaźnika KPI. Użytkownik otrzymuje szczegółowy wgląd dotyczący m.in. zleceń klienta, średniej efektywności dostaw, porównanie żądanej daty dostawy z faktyczną datą dostawy.
Rysunek 2. Raport – Efektywność dostawy
Zawartość raportu wyświetlana jest za pomocą komponentu tzw. Analytical List Page, który oferuje analizę danych z możliwością ich drążenia. Raport składa się z dwóch podstawowych obszarów tj. nagłówek strony oraz obszar zawartości.
Rysunek 3. Analytical List Page
Pierwszy z nich nagłówek – zawiera dwa typy filtrów
Standardowy
Rysunek 4. Analytical List Page standardowy filtr
Wizualny
Rysunek 5. Analytical List Page wizualny filtr
Drugi obszar zawartości – to kombinacja trzech różnych widoków
Wykres
Rysunek 6. Widok raportu w postaci wykresu
Użytkownik ma do dyspozycji kilka dodatkowych funkcje związanych m.in zmianą:
typu wykresu:
Rysunek 7. Dostępna lista z wykresami
domyślnych wymiarów, miar oraz możliwością definiowania filtrów lub sortowania danych
Rysunek 8. Modyfikacja raportu, sortowanie, filtrowanie
Rysunek 9. Widok raportu w postaci tabeli
Podobnie jak wykres, użytkownik ma możliwość:
dodawania, usuwania pól wyświetlanych w tabeli. Dostępne jest również sortowanie i filtrowanie danych
definiowania grupy informacji. Przykład Zleceniodawca:
Rysunek 11. Grupowanie danych
Kombinacja wykresu z tabelą z możliwością filtrowania danych na podstawie wybranej wartości na wykresie
Rysunek 12. Widok raportu w postaci wykresu i tabeli
Pamiętając, że transakcyjność powiązana jest z analityką niektóre kolumny w tabeli mają dodatkowe polecenia, które z zachowaniem kontekstu przenoszą użytkownika do wybranej aplikacji analitycznej lub interfejsu transakcyjnego.
Za przykład posłuży kolumna Zlecenia klienta
Rysunek 13. Zlecenie klienta – menu kontekstowe
Zaznaczenie numeru zlecenia klienta wyświetli menu z trzema możliwościami przejścia (rys. 14).
Poniżej przykład przejścia do interfejsu transakcyjnego za pomocą polecenia Display Sales Order
Innym przykładem jest przejście do danych podstawowych o Zleceniodawcy. Kliknięcie nazwy zleceniodawcy powoduje przejście do poniższego okna:
Ostatnim przykładem jest kolumna Materiał.
Rysunek 16. Kolumna Materiał – menu kontekstowe
Zaznaczając materiał i wybierając z menu polecenie Manage Product Master Data użytkownik przeniesiony zostanie do aplikacji z danymi podstawowymi produktów
Rysunek 17. Materiał – dane podstawowe