Klient nasz Pan? Brzmi banalnie ale dużo w tym prawdy. Prawdy, która jest prawdopodobnie zbyt oczywista i pomijana przez wielu. Przedsiębiorstwa skupiają się na nieustannym podnoszeniu wskaźników sprzedażowych często zapominając o swoich klientach i ich satysfakcji.  To duży błąd!

 

Jak pokazują badania przeprowadzone przez firmę Epicor wśród 460 firm z sektora produkcji z różnych branż, zaledwie 9% firm zdaje sobie sprawę jak ważne jest inwestowanie w procesy zorientowane na klienta.

 

Kluczową rolę w zakresie kompleksowej obsługi klienta odgrywa system ERP.  Dzięki zintegrowaniu modułów ERP można usprawnić zarządzanie danymi, zautomatyzować identyfikację towarów, usprawnić komunikację i obsługę zamówień a także usprawnić proces dostaw i płatności pomiędzy indywidualnymi użytkownikami czy przedsiębiorstwami. Zsynchronizowanie ze sobą wszystkich powyższych działań przedsiębiorstwa podnosi nie tylko konkurencyjność całego łańcucha dostaw ale zapewnia również lepszy przepływ informacji oraz wpływa na sprawne zarządzanie procesami wewnątrz organizacji przy jednoczesnym wzroście zadowolenia ostatecznego odbiorcy.

 

Zdaniem analityków zajmujących się wykorzystaniem czasu, pracownicy biurowi tracą ok. 1/3 czasu pracy na wyszukiwanie i docieranie do informacji. To ma z kolei wpływ na jakość obsługi klienta oraz co za tym idzie, poziom ich satysfakcji.

 

Prawidłowo wdrożony system wspomagający zarządzanie klasy ERP pozwala na automatyczny przepływ danych pomiędzy kluczowymi działami firm mając wpływ na efektywne zarządzanie czasem i obsługą klienta.

Taka optymalizacja procesów operacyjnych i finansowych pozwala generować wartość zarówno dla klientów, jak i samych udziałowców.

 

 

Literatura:

1.    oprogramowaniedlabiznesu.pl/systemy-erp/sektor-produkcyjny-nie-ma-swiadomosci-znaczenia-erp/

2.    http://www.kmis.pwsz.chelm.pl/publikacje/V/Werynska.pdf

 

 

Artykuł dotyczy: ERP, SAP, SAP HCM, SAP HR, ABAP