Jubileusz 10 lecia Quercus

19-10-2016 - Anna Kościelna

Mamy przyjemność ogłosić, że w dniach 20-21.10.2016 roku marka Quercus obchodzi jubileusz dziesięciolecia działalności. 10 rocznica to wyjątkowe wydarzenie zarówno dla Zarządu firmy, pracowników i współpracowników oraz naszych Klientów. Z tej okazji organizujemy uroczysty bankiet połączony z cyklem konferencji "Przyszłość HR" na terenie malowniczego folwarku OLANDIA.

 

Jubileusz to również doskonała okazja do podsumowań i refleksji odnośnie pozycji, w której dziś znajduje się firma oraz jej planów na kolejne lata. W krótkim wywiadzie dla Agencji PR Nonoproblemo, Paweł Wysocki, Prezes Zarządu Quercus opowiada o tym, jak świat IT zmienił się przez tę dekadę, co udało się osiągnąć i jakie wyzwania stoją przed branżą. 

 

 

10 lat to dużo i mało, wszystko zależy od punktu widzenia. Jak Pan ocenia ostatnie dziesięciolecie w kontekście rozwoju branży IT? Jakie są najważniejsze zmiany, które zaszły w branży SAP na przestrzeni ostatnich 10 lat?

 

Rzeczywiście, w kontekście historii świata dziesięć lat to bardzo mało. Jeśli jednak spojrzeć na historię rozwoju branży IT, to cała epoka. Kiedy zaczynaliśmy, najpopularniejszym nośnikiem danych była dyskietka. Ale historia dyskietki znakomicie obrazuje drogę, jaką przez te 10 lat przeszliśmy – od dyskietki o pojemności 1,44 MB do praktycznie nieograniczonej objętościowo chmury. Niewielka pojemność dyskietki pozwalała na przetwarzanie ograniczonej liczby danych. Dziś możemy czerpać wiedzę z takiego ogromu zmiennych, że w zasadzie problemem staje się czas potrzebny na ich przetwarzanie, a nie dostęp do danych.

 

Czy na początku działalności spotykaliście się z problemami, które dziś wydają się, z uwagi na rozwój technologii, błahostkami?

 

Kiedyś problemem był dostęp do systemu klienta. Koniecznością była praca na miejscu, fizyczne wpięcie się do systemu. Utrudniało to prace konsultanta, który większość czasu musiał spędzać w podróży, podczas gdy często efektywniejsza byłaby praca zdalna. Dziś ten problem nie istnieje dzięki rozpowszechnieniu dostępu do mobilnego Internetu. Konsultanci zyskali większą swobodę pracy, również klienci skorzystali na mobilności, gdyż praktycznie bez zwłoki można wprowadzać niezbędne zmiany do systemu. Bo dostęp do niego jest możliwy praktycznie od zaraz z dowolnego miejsca.

 

Co prawda w biznesie nie powinno się oglądać za siebie, ale jubileusz to także okazja do podsumowań i refleksji. Jakie, Pana zdaniem, okazje, które pojawiły się na Waszej drodze, najlepiej wykorzystaliście?

 

Z perspektywy lat mogę stwierdzić, że w biznesie trudno powiedzieć, że wykorzystało się wszystkie nadarzające się okazje. Zdecydowanie lepiej jest patrzeć do przodu i myśleć o nowych wyzwaniach oraz szansach, które są przed nami. Zwłaszcza w tak szybko zmieniającej się branży jak IT. Nie przyniesie korzyści rozpatrywanie przeszłości, podczas gdy niemal codziennie pojawiają się zmiany, które mogą zrewolucjonizować naszą pracę. Umiejętność identyfikacji właśnie tych, które niosą ze sobą taki rewolucyjny potencjał, może przynieść wymierne korzyści i pozwoli wyprzedzić konkurencję. A ta nigdy nie śpi. Na pewno dobrze wykorzystaliśmy potencjał procesów opartych na chmurze danych, jak np. SuccesFactors oraz portale pracownicze usprawniające komunikację pomiędzy pracownikami a pracodawcą.

 

Gdzie obecnie znajduje się Quercus – czy z perspektywy czasu udało się zrealizować długofalowe cele firmy?

 

Obecnie jesteśmy firmą o ugruntowanej pozycji na rynku w obszarze SAP HR, rozwiązań portalowych oraz narzędzi analitycznych. Mamy stabilną, organicznie przyrastającą bazę klientów, którzy doceniają ekspercką wiedzę naszych doświadczonych pracowników. Mamy również podpisane umowy partnerskie z SAP w obszarze sprzedaży, serwisu oraz edukacji, co pozwala nam mieć bezpośrednidostęp do najnowszych rozwiązań SAP i daje możliwość przekazywania pozyskanej wiedzy naszym klientom i pracownikom. Z pełnym przekonaniem mogę więc powiedzieć, że udało nam się osiągnąć cele, jakie zakładaliśmy dekadę temu. Osiągnęliśmy nawet więcej, w dużej mierze dzięki determinacji całego zespołu, ale częściowo także dzięki temu, że zajmujemy się jedną z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin i tę dynamikę potrafiliśmy wykorzystać, choć niektórych rozwiązań 10 lat temu nie mogliśmy przewidzieć.

 

Zatem co się udało osiągnąć przez te 10 lat?

 

Naszym celem było rozwinięcie firmy tak, aby była rozpoznawalna w obszarze swojej działalności na rynku oraz pozyskanie grona zadowolonych klientów, o których możemy dbać. Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że Quercus realizuje coraz większe i bardziej skomplikowane projekty. Można by powiedzieć, że jesteśmy firmą od zadań specjalnych – tam, gdzie wydaje się, że już nie można, tam Quercus daje sobie radę. Tak jest przede wszystkim dzięki zaangażowaniu całego zespołu. Jesteśmy bardziej firmą rodzinną niż korporacją. Wzajemnie wspieramy się, aby jak najefektywniej realizować zadania, dbając o zadowolenie klientów.

 

A jak Pan widzi przyszłość marki Quercus w perspektywie pięcioletniej? Czy w tak szybko rozwijającej się branży można zakładać cele o takim długim horyzoncie czasowym?

 

Trudno przewidzieć, co będzie za pięć lat. Jednak pewne trendy już są widoczne. Jest to na przykład wspomniane wykorzystywanie potencjału chmury danych. Z pozatechnologicznych trendów warto zauważyć dążenie do większej integracji i lepszej komunikacji pomiędzy firmą a pracownikiem. W kontekście zmian na rynku pracy, których przejawem jest to, że dziś pracodawcy walczą o pracowników, a nie odwrotnie, coraz większego znaczenia nabiera rozwijanie systemów umożliwiających efektywne zarządzanie kardami. Mam tu na myśli nie tylko kwestie związane z zatrudnieniem i bieżącą obsługa procesów kadrowo-płacowych , ale przede wszystkim rozwiązania zarządcze, których celem jest budowanie trwałych relacji z pracownikami, opartych zarówno na dopasowanych do konkretnych potrzeb ścieżkach rozwoju, jak i skutecznych systemach motywacyjnych.

 

 

W tym miejscu, Zarząd firmy Quercus pragnie podziękować wszystkim pracownikom za wspólnie spędzone lata. Dzięki Waszemu zaangażowaniu i aktywności udało się nam realizować śmiałe plany i zamierzenia. Dziekujemy również naszym Klientom za zaufanie, którym zostaliśmy obdarzeni. Nasza współpraca, każdego dnia dostarcza nam satysfakcji, że to co robimy ma rzeczywisty wpływ na rozwój Państwa organizacji. Dziękujemy za współpracę!